Tip 2 Diyabet Hastalığı, Yıllar Öncesinden Tespit Edilebilecek..

İsveç’te bulunan Lund Üniversitesi tarafından yürütülen büyük bir araştırmaya göre; kanda bulunan bir protein, tip 2 diyabet hastalığının başlangıcından on dokuz yıl öncesine kadar tahmin edilebilmesini sağlıyor.

Yapılan araştırma çalışması, Nature Communications‘da yayınlandı..

Çalışmanın sonuçlarına göre, insanlara gelecekte tip 2 diyabet hastalığa yakalanma risklerini değerlendirmek için tanısal bir kan testinin uygulanabileceği belirtiliyor.

Dünya nüfusunun yüzde 6’sı diyabet hastalığı ile mücadele ediyor. Özellikle son yıllarda değişen tüketim alışkanlıkları ve yaşam koşulları tip 2 diyabet hastalığında artışlara neden oluyor.

Bilim insanları tarafından yapılan son çalışmanın raporlarına göre, tip 2 diyabet riskini neredeyse 20 yıl öncesine kadar tahmin edebilecek bir protein üzerinde araştırmalar tamamlandı.

Follistatin isimli bu protein, esas olarak karaciğerden salgılanan ve metabolizmanın düzenlenmesinde rol oynayan bir proteindir. Çalışma, kan dolaşımındaki follistatin çok yükseldiğinde vücuda ne olduğunu araştırdı.

Yaklaşık olarak 5.000 denek üzerinde inceleme yapan araştırmacılar, follistatin’in yağ dokusundan yağ yıkımını desteklediğini ve bunun da karaciğerde lipid birikiminin artmasına neden olduğunu buldular. Bu da alkolsüz yağlı karaciğer hastalığı ve tip 2 diyabet riskini artırıyor.

Araştırmacılaradan Yang De Marinis, “Bu çalışma, follistatin’in gelecekteki tip 2 diyabeti tahmin etmek için önemli bir biyobelirteç olma potansiyeline sahip olduğunu ve ayrıca bizi hastalığın arkasındaki mekanizmaların anlaşılmasına bir adım daha yaklaştırdığını gösteriyor” diyor.

Popüler Haberler